Thursday, December 9, 2010

(SMS)short merapu story

Hari ni aku nak share petua atau nasihat bagaimana cara mengamalkan gaya hidup yang sihat...

 sayangilah diri anda.Hendaklah sentiasa aktif dan mengamalkan gaya hidup sihat (adesss..skema dohh).jangan merokok.kajian merokok di Ghana mendapati tabiat merokok menyebabkan tayar kereta jiran cepat botak !!.Setiap sedutan bagi ibu2 yang mengandung akan melahirkan anak menyerupai basikal.
Gua sentiasa bersenam tepat jam 12 malam.Sentiasa bersenam di atas pokok.Senaman sambil pumping atas buah durian adalah yang disyorkan oleh pakar lutut.teknik ini bagus untuk mengelakkan drpd jerawat batu tumbuh di atas lutut.Jaga diet pemakanan.jus air liur musang baik untuk mereka yang menghidap penyakit gigi berkelemumur.

Makan ulam daun rambutan campur dengan minyak rambut sebanyak 8 kali sebulan dapat mencegah sawan aerial tv.Penyakit sawan ini sangat berbahaya kerana si penghidap secara tetibe akan memanjat bumbung rumah dan menggigit aerial tv sehingga patah.

Jangan menggunakan henpon.Radiasi pada telefon bimbit boleh menyebabkan penyakit kencing keluar nasi.Gunaalah tandas awam dengan betul.Kenapa kencing dalam timba ?? nanti air itu akan diminum orang.Mengapa mesti cirit dalam sinki ? tahi ponn ada maruah dan harga diri.Jaga kebersihan tandas.

Anda hendaklah sentiasa berfikiran positif,Sentiasa berfikiran positif walaupun diminta untuk terjun menara kuala lumpur dengan hanya menggunakan tudung saji.Sentiasa berkeyakinan tinggi,walaupum ketika memberi ceramah motivasi kepada 25 ekor harimau yang sebulan tak makan apa2.Sentiase bercakap benar,walaupun berbual-bual dengan tiang elektrik.Sentiase mengawal stress dan kemarahan.Bagi mengawal kemarahan memuncak,sila tekap pipi anda pada ekzos motosikal yang sedang panas.Kemarahan akan reda serta-merta.

Sayangi diri anda.Jangan merempit.Punyalah nak laju sampai ada yang berlumba motor pakai tayar beskal.Ada yang terer wiley motor sambil masak meggi.Ada yang change gear motor pakai lutut.Jangan takbur sangat.Jatuh itu cacat.Cacat bermakna terencat.

*amacam ?? baik punya la...aku yakin 200 % ..kalau korang ikut petua aku ni...korang akan terlebih sihat dan tergejal macam beruk kene baling belacan

2 comments:

Ummul Aqilah said...

HAHA!

kelakar~

DeeIshak said...

:) : try la ! dijamin berkesan
kahkahakah

Post a Comment