Thursday, December 15, 2011

Tercipta Untukku #part 1

All these money can't buy me a time machine ( Nooooo )
Can't replace you with a million rings ( Nooooo )
I shoulda told you what you meant to me ( Woooow )
Cause now i pay the price

In another life
I would make you stay
So i don't have to say
You were the one that got away
The one that got away


Bait-bait lirik lagu The one that got away nyanyian Katy Perry sayup-sayup kedengaran di corong radio.

" mummy , mummy menangis ye ? mummy okay tak ? papa panggil mummy tu ." anak sulungku , Aaron Danial mengesat air mataku yang menitis .

" mummy okay sayang , cakap dekat papa kejap lagi mummy datang okay ." Aku segera mengesat air mataku yang mengalir kian deras .


* * * * * * * *

" Baik kelas , hari ini kelas 5 Awesome ada penghuni baru . Nama dia Adrianna . Adrianna masih kekok dengan persekitaran sekolah kita ni . Jadi saya harap awak semua dapat memberikan kerjasama yang cukup baik terhadap Adrianna . " ujar cikgu Zaiton yang manis berbaju kurung .

" Irfan Hazruqee , meja di sebelah awak kosong bukan ? haaa Adrianna , awak boleh duduk  di sebelah Irfan ya . " tambahnya lagi .

" Baik cikgu " aku tunduk .

" Hey ! aku Adrianna , panggil Ad je . Kau tentu Irfan " aku cuba bersikap ramah .

" Dah tahu lagi mahu tanya ! " Irfan tekan kalkulator.

" Heh ! kerek betul mamat ni ! nasib baik kau ni handsome . Ala-ala Mario Maurer gituu . Hihi . Kalau tak , 5 jari-jari aku yang comel ni selamat sudah mendarat dekat pipi kau yang gebu tu . Haila , indahnya ciptaan Tuhan ." aku tenung Irfan lama.

" Hoi ! tak ada kerja lain ke perempuan ? gaya kau tenung aku tu macam nak terkam aku tanpa amaran je . Tahu la aku ni handsome . " Irfan gelak jahat .

  Kantoi .

" Tak guna punya mamat kerek ! haishh , macam mana la dia boleh sedar yang aku asik tenung dia je dari tadi . Dah la volume suara tu macam nak bagi satu sekolah dengar je . Tak pasal-pasal satu kelas pandang aku ."

  Kau tunggu mamat kerek ! ada lori ada bas , ada hari Ad brutal yang comel ni pula balas .


* * * * * * * *
  Keesokan harinya ....
" Morning mamat kerek ! " sengihku sehingga mempamerkan gigiku yang putih dan tersusun rapi .
" Huh ! memang ada la yang nak kena kiss pagi ni ." Irfan angkat kening double jerk .
" Macam berani . booo !" aku jelir lidah .
" Berani je ." Irfan sengih jahat sambil perlahan-lahan mendekatkan mukanya ke mukaku .
  Aku tutup mata .
" Arghh ! jangan ciumm akuuuu ! "
 " Adrianna ! " 
" Eh ? tu macam suara cikgu Aminah Jambul je . Bila masa pulak dia masuk kelas ni ? " getusku pelik .

" Pagi-pagi lagi dah tertidur . Mengigau pulak tu ! siapa yang nak cium awak ni ? " tanyanya

  Gulp ! macam telan pasir .

" Err , tak de sape-sape cikgu "

" Dah ! saya nak awak berdiri di luar sampai habis kelas. " arah Cikgu Aminah Jambul tegas .

  Irfan tersengih mengejek .

" Tak guna punya Irfan ! tak habis-habis menyusahkan hidup aku . Macam mana la dia boleh masuk dalam mimpi aku ni ? hailaaa . Kalau nak masuk mimpi aku pun , Jadi le katak ke , biawak ke , boleh aku pukul kau dengan kayu besbol . hihi . " aku senyum sendiri .

 " Adrianna ! saya suruh awak berdiri ! bukannya berangan ! " Jerkah Cikgu Aminah Jambul yang digeruni kerana suara sopranonya itu .

" Maaf cikgu . Haishh ! cikgu ni pun satu , jadi singa je kerjanya ."

* * * * * * * *

To be continue ...


 









1 comment:

Unknown said...

cerita yg menarik..walaupon pendek,tpi cerita nya cukup menarik..

Post a Comment